Telekomunikačná technika

Cieľom našej spoločnosti je zabezpečiť dodávku telekomunikačnej techniky komplexne, to znamená od návrhu riešenia cez jeho samotnú realizáciu. Samozrejmosťou je dodanie pobočkových telefónnych ústrední a telefónnych prístrojov podľa požiadaviek zákazníka. Aplikujeme riešenia postavené či už na analógových alebo digitálnych technológiách, ktoré si popíšeme v nasledujúcich riadkoch. Naša spoločnosť má autorizované zastúpenie pre značku PANASONIC pre Trnavský kraj. Zameriavame sa taktiež na bezdrôtové nadstavby telefónnych systémov, konverziu systémov na IP, SIP, vzdialené klapky pre pevných i mobilných klientov.

panason

Pobočkové telefónne ústredne sa používajú pre realizáciu lokálnych hovorov vo vnútri firmy alebo organizácii a pre distribúciu vonkajších hovorov jednotlivým účastníkom. Rozdeľujú sa najmä na analógové a digitálne, podľa použitej spojovacej technológie. Moderné digitálne pobočkové ústredne dnes už prakticky nahradili staršie analógové systémy, ktoré sa používajú už len pri najmenších ústredniach pre svoju nižšiu cenu, a to tam, kde užívatelia nevyžadujú využitie modernejších funkcií. Analógové pobočkové ústredne možno pripojiť na bežné telefónne linky (HTS, v minulosti sa používal výraz "štátna linka"), digitálne ústredne mimo to také na prípojky ISDN a pod. 

               kx               ns

                      analógová telefónna ústredňa                                        digitálna telefónna ústredňa                    

V súčasnej dobe by firemné komunikačné servery mali poskytovať riešenia komunikačných potrieb reálnych firiem, ako je napríklad zjednodušenie a zlepšenie komunikácie, znižovanie nákladov a zlepšenie produktivity, pričom sa flexibilne prispôsobiť štýlu, ktorým organizácia pracuje. Sieťové komunikačné servery NS1000 / NS700 / NS500 od spoločnosti Panasonic sú navrhnuté tak, aby tieto riešenia poskytovali, pričom integrujú hardwarové a softwarové komponenty modulárnym spôsobom a umožňujú prispôsobiť komunikačný systém vašim špecifickým potrebám. Servery NS sú postavené na digitálnych, SIP a IP technológiách s výkonnými vstavanými komponentami zjednotenej spolupráce a komunikácie vrátane nástrojov pracovnej plochy, zasielanie správ a interaktívneho systému hlasovej odozvy, ktorý v spolupráci s komplexnou radou terminálov, príslušenstva a aplikačného softwaru zaisťuje, že sa tieto systémy môžu prispôsobiť tak, aby spĺňali všetky komunikačné požiadavky Vášho podniku a podporovali rast príjmov. So zvukom s vysokým rozlíšením a rozšírením kapacity na prianie, ktoré sú najlepšie vo svojej triede, predstavujú servery NS jadro výkonného riešenia VoIP komunikácie (telefónia uskutočňovaná prostredníctvom dátových sietí), ktoré ponúkajú flexibilitu, jednoduchosť a produktivitu.

VoIP je technológia pre hlasovú komunikáciu, ktorá digitálne komprimuje hlasové dáta do IP paketov, ktoré posiela po internete a v cieľovom mieste ich konvertuje späť na hlasový signál. Vďaka využitiu existujúcich sietí VoIP obchádza verejné telefónne ústredne a vďaka tomu obchádza taktiež všetky telefónne poplatky bez ohľadu na pretelefonovaný čas. VoIP navyše umožňuje vyspelé telefónne riešenia i aplikácie. VoIP je ideálnym riešením pre vnútropodnikovú komunikáciu viacerých kancelárií a reťazcov pobočiek, pre ktoré vytvára flexibilné pracovné prostredie s nízkymi nákladmi.

Protokol SIP je v dnešnej dobe najpoužívanejší protokol Internetovej telefónie. Prostredníctvom neho môžete svoj IP systém pripojiť k poskytovateľovi hlasových služieb VoIP a vďaka telefonovaniu cez Internet výrazne znížiť svoje prevádzkové náklady pri volaní do ktoréhokoľvek miesta na svete.

schemas 

Systémové telefóny sú špeciálne prístroje, ktoré okrem bežného telefonovania umožňujú užívateľovi vyššiu úroveň spolupráce s telefónnou ústredňou. Z týchto prístrojov možno tiež väčšinou systém konfigurovať a pri analógových telefónnych ústredniach je to jediná možnosť ako systém nastaviť. Prehľad najdôležitejších služieb, ktoré poskytujú systémové telefóny svojím užívateľom:

Komfortné telefonovanie – prístroje sú väčšinou vybavené displejom a hlasitým telefónom s možnosťou integrácie náhlavnej súpravy.
Programovateľné tlačidlá – skupina tlačidiel s LED diódou. Svetelná dióda je obvykle viacfarebná, význam a funkciu tlačidiel možno naprogramovať. Môžu napríklad signalizovať stav vnútorných pobočiek, stav vstupných liniek alebo po ich stisnutí dôjde k vytočeniu dopredu naprogramovaného čísla. Vďaka týmto tlačidlám má užívateľ optický prehľad o tom čo sa v systému deje. Obsadené vnútorné pobočky svietia na červeno, aktívne vyzváňajúca vstupná linka na zeleno atď.
Alfanumerický displej – v spojení so vstupnou linkou ISDN alebo aktívnou funkciou CLIP na linke HTS poskytuje užívateľovi podobný komfort ako displej mobilného telefónu. Identifikácia volajúceho, zmeškané hovory, posledné volaná čísla atď.
Nastaviteľná pamäť – Pomocou systémového telefónu je možné priamo pristupovať k pamätiam telefónnych čísel a vyhľadávať v nich pomocou menného adresára podobne, ako pri mobilnom telefóne.

Systémové telefóny delíme do dvoch základných skupín. Sú to digitálne prístroje a analógové. Už z ich názvu vyplýva rozdelenie pre jednotlivé typy telefónnych ústrední. Tieto systémové telefóny sú vždy určené pre prevádzku s rovnakou značkou telefónnej ústredne. Nie je teda možné používať napríklad systémový telefón Panasonic s telefónnou ústredňou iného výrobcu. U výrobkov firmy Panasonic je možné použiť analógový systémový prístroj pre komunikáciu s digitálnou telefónnou ústredňou. Táto možnosť je výhodná predovšetkým pre zákazníkov, ktorý už majú analógovú telefónnu ústredňu Panasonic a uvažujú nad nákupom novej digitálnej. Čiastočnou nevýhodou využitia tohto riešenia však je, že analógový systémový telefón zaberá v telefónnej ústredni dve vnútorné klapky, jednu analógovú a jednu digitálnu. Zvláštnu skupinu tvoria telefóny bezdrôtového systému DECT, ktoré dokážu plniť väčšinu funkcií systémových telefónov, navyše umožňujú užívateľom voľný pohyb po priestoroch firmy v dosahu vysielačov.

systemovy tele

Systémové telefóny nachádzajú uplatnenie predovšetkým u užívateľov, ktorý majú telefonovanie ako jednu z hlavných náplní práce (obchodní zástupcovia, sekretariát, nákupcovia, vedúci pracovníci atď. V každom prípade by mal byť pri každej telefónnej ústredni najmenej jeden takýto systémový telefón pre potreby pracovníka, ktorý má na starosti prepojovanie a distribúciu hovorov. Telefón mu umožní vybavovať i viac hovorov efektívne a súčasne. Rozhodne odporúčame nasadenie väčšieho množstva systémových telefónov, úroveň obsluhy je vďaka nim neporovnateľne vyššia a prispievajú k nárastu produktivity.